vše možné

Inscription

20.01.2009 19:21
Inscription (Očarování)

datadiskem Wrath of the Lich King přichází nová profese, která bude tak trochu opakem ke staronovému Jewelcraftingu, jelikož k Inscription budete potřebovat všemožné druhy bylin, zatímco k Jewelcraftingu jsou nutné drahokamy. Navíc je tu i velká podobnost mezi novým Milling (Drcením) a starým Prospecting. Pomocí této schopnosti Inscribeři rozdrtí pět bylin na prášek, který poté využíjí k výrobě magických věcí. Tím se právě dostáváme k tomu co vlastně Incriptioner dělá.

  • Ze všeho nejdříve budete vyrábět různé druhy inkoustů (Ukázka) a pergamenů, které budete dále používat při tvoření trochu více zajímavějších věcí.
  • Jednou z nich jsou například svitky pro Enchatery, které jim dovolí prodávat své "zboží" do aukce(Ukázka a ještě jedna). To znamená, že budete v přízni nejbohatších lidí, kteří vám za to ještě budou platit. Takže, kdo tu nyní bude nejbohatší? :-D
  • Mezi nejzajímavějšími předměty, které vyjdou z vašich zlatých ručiček, se určitě řadí runy. Ty použijí k vylepšení svých kouzel ať už silově či jen kosmeticky ostatní hráči (Ukázka) (v&íce níže).
  • Také budete moci vyrábět speciální runy, kterými posázíte své oblečení a tím ho dočasně vylepšíte (Ukázka).
  • Dále budete moci vytvářet svitky, které vám dočasně zvýší některou ze schopností. S těmito svitky jste se zajisté již setkali (Ukázka).
  • Poté budou dostupné runy síly, jež mají různé efekty (např. zraní protívníka při čemž zkonzumují nějaký inkoust) (Ukázka).
  • Další velezajímavou věcí budou Svitky Návratu (Scroll of Recall) se stejnou funkcí jako má nyní Heartstone, ale pouze s 15minutovým cooldownem (Ukázka).
  • Nakonec jsou tu i karty, které můžete vyrábět, a když posbíráte celou sadu, dostanete některou z odměn (Ukázka).
Pro výrobu většiny předmětů bude potřeba Scriber Tools a hlavně hromada bylinek, tudíž se vyplatí mít jako druhou profesi Herbalism nebo alespoň mít spoustu goldů v batohu. To je samozřejmě dobrá zpráva pro herbalisty, kteří s příchodem datadisku vydělají mnohem více než tomu bývalo doteď.

Se schopností Milling budete mít ještě schopnost Decyphering (Dešifrování), ale o té toho zatím moc nevíme, pouze se předpokládá, že bude podobná Disenchatingu.

Inscripteři by měli mít ve hře i svoje batohy, do kterých půjde vkládat většina vyrobených věcí a nasbíraných surovin (např. inkousty, svitky a dokonce i lahvičky (Vials), což zatím jiné batohy nedovolovaly).

Trenéři této profese se prozatím nacházejí pouze v Northrendu na místech, kde se poprvé objevíte při vylodění na ledový kontinent a dále také v Dalaranu. Já si ale myslím, že se po vydání datadisku nějací trenéři objeví i na starších kontinentech, aby byl umožněn trening i menším levelům.



Glyphs (Glyfy)

ak již bylo řečeno, asi nejdůležitější úlohou Inscriptera bude vytváření run, které hráči použijí jako tzv. glyfy, k vylepšení vlastních kouzel. Tyto Glyfy budete přidávat přes speciální rozhraní, které se bude nacházet na záložce hned vedle vašeho Spellbooku. Glyph Interface má každá postava již od prního levelu, ale většina glyfů má podmínku. Buď na level či na rank kouzla a valná většina může být prodána jiným hráčům (BoE). Pouze pár z nich může používat jen Inscriber samotný (BoP - podobně jako epické gemy u JWC).

Každý hráč může mít aktivních pouze 6 glyfů najednou. 3 významější (Major) glyfy a 3 menší (Minor). Významější glyfy umožňují hlavní úpravu kouzel (přidání stunu, DoT efektu či zvýšení zranění). Menší glyfy dělají pouze malá až kosmetická vylepšení (odstranění potřebné přísady ke kouzlu, snižování ceny kouzla či změna grafického efektu).

Inscribeři (zřejmě nejen oni) budou mít schopnost, nyní nazývanou jako Glyph mastery, která vám nahradí jeden Minor slot za lepším Major slotem.

Když použijete glyf zmizí vám z batohu, a jeho efekt přejde do rozhraní glyfů. Pokud v průběhu hraní jeden glyf nahradíte jiným, bude ten předchozí na dobro zničen a pro jeho navrácení budete muset sehnat novou runu.

Některé glyfy vám sice kouzlo vylepší, ale můžou i odstranit některý z jeho efektů.

Nějaké příklady glyfů, pokusil jsem se vybrat ty zajímavé, které by navíc obsáhly typy glyfů (tam kde není uvedeno o který glyf se jedná ještě nevíme kam bude zařazen):

  • Glyph of the Penguin - Minor - Mage - Polymorph (změní přeměnu z ovce na malého tučňáka)
  • Glyph of Rebirth - Druid - Rebirth (pro zakouzlení není potřeba žádné přísada)
  • Glyph of Feign Death - Hunter - Feign Death (sníží cooldown o 5 sekund)
  • Glyph of Vanish - Rogue - Vanish (když je aktivní, zvyšuje vaši rychlost pohybu o 30%)
  • Glyph of Fireball - Mág - Fireballem (zvyšuje způsobené zranění o 5%, ale odstraňuje DoT efekt)
  • Glyph - Eviscerate - Rogue - Eviscerate (zvyšuje šanci na critical o 10%)
  • Glyph of Fear - Warlock - Fear (zvyšuje zranění, která může terč dostat s Fearem na sobě o 20% aniž by se zrušil)
  • Glyph of Immolate - Warlock - zvyšuje periodická zranění z kouzla o 20%, ale snižuje základní zranění o 10%
  • Glyph of Mind Flay - Priest - Mind Flay (zvyšuje dosah o 10 yardů, ale odstraňuje zpomalovací efekt kouzla)
  • Glyph of Power Word: Shield - Power Word: Shield (bude také léčit cíl o 20% absorbovaného zranění)
  • Glyph - Chain Lightning - Shaman - Chain Lighting Bolt (zasáhne 1 další cíl)
  • Glyph - Frost Shock - Shaman - Frost Shocku (prodlužuje trvání o 2 sekundy)
  • Glyph of Hammer of Justice - Paladin - prodlužuje trvání kouzla o 1 sekundu
  • Glyph of Seal of Command - Paladin - Seal of Command (zvyšuje šanci na dání zranění o 20%)
  • Další glyfy atd.

Vyhledávání